Administrateur – Klarenbeek

Waar ga jij aan de slag?

Een ervaren en nuchtere Administrateur. Dat is de persoon die wij zoeken voor het groeiende familiebedrijf Ter Riele Hoveniers te Klarenbeek!
In deze nieuwe coördinerende functie van Administrateur ben je verantwoordelijk voor de gehele administratie. Jij hebt de regie en gaat bouwen aan een optimale financiële administratie met heldere procedures en processen. Jij zorgt voor duidelijkheid zodat iedereen weet welke verantwoordelijkheden, bevoegdheden en taken hij of zij heeft. Waarbij je wel de flexibiliteit van iedereen waarborgt om daar te helpen waar nodig is.

Je geeft de financiële administratie vorm en bent dé adviseur en sparringpartner voor de directie. Je ondersteunt en adviseert collega’s van het projectbureau hoveniers, groenvoorziening en boomverzorging m.b.t offertetrajecten en nacalculaties. Je denkt actief mee om zaken binnen het bedrijf te structureren en te professionaliseren (bijv. automatisering/CRM pakket). Je vormt samen met je collega’s één sterk en verbonden team, wat samen een optimale financiële service verleent voor zowel collega’s als de klant. Jij bent de verbinder en initiatiefnemer in het financiële team.

Wie is Hoveniersbedrijf ter Riele?
Ter Riele is 30 jaar geleden ontstaan door “creatief bezig te zijn met tuinen’’. Ze zijn met hun 120 medewerkers (80 vast, rest flexibel) uitgegroeid tot een mooi familiebedrijf waarbij de combinatie tussen creatieve tuinaanleg en groenvoorziening de organisatie uniek maakt. Ter Riele levert door creativiteit, snelheid, flexibiliteit, kwaliteit en betrouwbaarheid altijd het beste aan de klant.

Wat krijg jij ervoor terug?
Een prettige, no-nonsense werksfeer, laagdrempelig en toegankelijk. Je komt te werken in een mooi en ondernemend familiebedrijf, waarbij de mensen die aan het roer staan door het vuur gaan voor het bedrijf en hun medewerkers. Dat is Ter Riele!

De mensen die bij Ter Riele werken zijn loyaal aan het bedrijf. Ze werken er omdat ze zich kunnen identificeren aan de organisatie en haar kernwaarden en de werkwijze. De no-nonsense cultuur zie je door het hele bedrijf terug van management tot werkvloer. Ter Riele biedt je ruimte voor ontwikkeling, zelfstandigheid en vrijheid in het uitoefenen van je functie. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf te ontplooien en je wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen.
Je komt te werken in een organisatie waar duurzaamheid en innovatie belangrijk is. Niet alleen in machines maar juist ook in mensen. Daarom vinden zij persoonlijke ontwikkeling en opleidingen en certificeringen van vakbekwaam personeel belangrijk.

Wat ga jij doen?

  • Jij bent als Administrateur verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie en stuurt de administratie aan (3 personen)
  • Je bent eindverantwoordelijk voor crediteuren en debiteurenbeheer, kas, bank etc.
  • Je draagt zorg voor en goede projectadministratie voor de hoveniers, groenvoorziening en boomverzorging en controleert de lopende projecten op inzet uren- facturatie e.d.
  • Je gaat structuur aanbrengen in de administratie en zorgt dat zaken geborgd worden en blijven
  • Je stelt budgetten en de financiële rapportages op en bereidt de jaarrekening voor
  • Je bent het aanspreekpunt voor externe partijen als de accountant en de Belastingdienst
  • Je rapporteert aan de directie en bent hun sparringpartner
  • Je geeft in de organisatie gevraagd als ongevraagd advies m.b.t. financiële zaken
  • Je bent tevens verantwoordelijk voor een aantal HR gerelateerde zaken (m.b.t in-uitdiensttreding e.d.) en voor de verzekeringsportefeuille

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • Minimaal MBO+ of HBO werk- en denkniveau en meerdere jaren ervaring in soortgelijke functie
  • Analytisch- en cijfermatig sterk
  • Ervaring met het structuren en optimaliseren van financieel administratieve processen
  • Ervaring met een regie- en coördinerende rol (span of control 2 à 3 medewerkers)
  • Ervaring met (financiële) softwarepakketten en kennis van Excel
  • Je past bij een familiebedrijf waar hard werken en een zekere nuchterheid kenmerkend zijn
  • Je kan adviseren m.b.t. strategisch-organisatorische zaken maar bent ook bereidt handson mee te werken
  • Jij weet de regie te pakken en het overzicht te behouden wie wat doet en wat waar speelt
  • Affiniteit en/of ervaring in de groenvoorziening is een pré

Waar ben jij sterk in?

  • Je bent een ‘stevige’ persoonlijkheid, die anderen weet te overtuigen van het nut en de noodzaak van zaken en draagvlak weet te creëren
  • Je bent een zelfstarter met veel energie, ondernemend en weet van aanpakken
  • Je bent toegankelijk, no-nonsense en legt makkelijk contact
  • Je werkt gestructureerd, nauwkeurig en integer
  • Je bent proactief, initiatiefrijk en ondernemend

Extra informatie

  • Aantal uren | 40
  • Werktijden | 08:00 tot 16.30 uur