Bedrijfseconomisch Adviseur Huisvesting & Facilitair Bedrijf – Enschede

Waar ga jij aan de slag?

Heb jij ervaring met financieel vastgoedmanagement en ben jij die proactieve adviseur die de complexe ontwikkelingen op het gebied van zorgvastgoed als een uitdaging ziet, dan is dit dé functie voor jou!

Als Bedrijfseconomisch Adviseur Huisvesting, Inkoop, Facilitair bedrijf en ICT (HIFI) adviseer en ondersteun je de afdeling. Het zwaartepunt van de ondersteuning ligt bij vastgoed en huisvesting. Dit realiseer je door advies, opmaak & analyses van rapporten en contractbeheer. De vele en complexe ontwikkelingen op het gebied van zorgvastgoed vereisen een professionele sturing en gefundeerde keuzes. Voor vastgoed maakt De Twentse Zorgcentra gebruik van het AAG vastgoedrekenmodel. In jouw werkzaamheden werk je nauw samen met 2 projectontwikkelaars en schakel je veelvuldig met de afdeling Planning & Control en de directe collega’s op de afdeling Huisvesting.

Wie is De Twentse Zorgcentra?
De Twentse Zorgcentra is de grootste aanbieder van zorg- en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking in Twente. Ruim 1900 cliënten maken gebruik van uiteenlopende vormen van zorg- en dienstverlening, die direct of indirect geboden wordt door 2400 medewerkers en meer dan 600 vrijwilligers.

De afdeling Huisvesting, Inkoop, Facilitair bedrijf en ICT richt zich op de (bouw)technische en facilitaire ondersteuning van het primaire proces en is onder andere verantwoordelijk voor de technische, functionele en financiële kwaliteit van het onroerend goed. De afdeling omvat in totaal ca. 39 fte en wordt aangestuurd door de Manager HIFI.

In 2014 heeft De Twentse Zorgcentra haar vastgoedportefeuille goed in kaart gebracht. Mede op basis van die inventarisatie en de externe ontwikkelingen op het gebied van vastgoed is een Strategisch Vastgoedplan opgesteld, wat jaarlijks met een addendum wordt geüpdatet aan de gewenste koers. Dit plan is het uitgangspunt voor de benodigde vastgoedactiviteiten in de komende jaren. Op basis van dat plan kunnen ontwikkelingen worden vormgegeven en gestuurd. HIFI werkt daarbij als regieorganisatie.

Wat krijg jij ervoor terug?
Een interessante en afwisselende baan voor 32 tot 36 uur per week, waarbij 4×9 tot de mogelijkheden behoort. Je komt te werken in een werkomgeving met weinig hiërarchie, waar mensen echt liefde hebben voor hun vak. De sfeer is ontspannen en de mensen zijn toegankelijk. Je krijgt een contract voor één jaar, met de mogelijkheid tot voortzetting voor onbepaalde tijd. Ook hoort een goed passend salaris bij deze functie, ingedeeld in functiegroep FWG 60 conform de CAO Gehandicaptenzorg. Afhankelijk van opleiding en ervaring inschaling minimaal € 3084,- en maximaal € 4499,- per maand op basis van een fulltime dienstverband (36 uur) en vakantiegeld 8% en eindejaarsuitkering van 7,05%.

Wat ga jij doen?

  • Jij geeft zelfstandig en proactief advies
  • Je neemt initiatief en komt zelf met voorstellen
  • Je werkt toekomst- en sturingsgericht
  • Vanuit jouw expertise draag je bij aan de (financiële) kwaliteit van het zorgvastgoed
  • Je maakt onder andere vastgoedanalyses, stelt mee de business cases en begrotingen op, ontwikkelt stuurinformatie en analyseert afdelingsresultaten
  • Je beheert je huurcontracten
  • Je rapporteert aan de Manager Huisvesting, Inkoop, Facilitair bedrijf en ICT (HIFI)
  • Je stelt voortgangsrapportages op
  • Je stelt mee het jaarplan op

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • Een HBO opleiding, bijv. richting Bedrijfseconomie of Vastgoedmanagement
  • Relevante werkervaring op financieel gebied als vastgoedmanagement (bijv. vanuit een woningcorporatie of zorginstelling)
  • Ervaring met het beheer van huurcontracten
  • Je bent een ervaren adviseur, die graag pro actief te werk gaat
  • Je kan goed zelfstandig maar ook in een team werken
  • Je behoudt de regie en stemt zaken tussentijds af
  • Je bent vaardig met Excel
  • Je bent analytisch en cijfermatig sterk
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de dienstverlening van De Twentse Zorgcentra

Waar ben jij sterk in?

  • Aandacht voor details
  • Initiatief
  • Integriteit
  • Plannen en organiseren
  • Doorgronden van regelgeving
  • Resultaatgericht
  • Voortgangscontrole
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk

Extra informatie

  • Aantal uren | 32-36
  • Een talentscan maakt onderdeel uit van de procedure.
  • De Twentse Zorgcentra is verplicht om van nieuwe medewerkers die van extern komen, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) in het bezit te hebben en een referentiecheck te hebben gedaan, alvorens een arbeidsovereenkomst wordt aangegaan. De aanvraag voor de VOG en de vraag om toestemming voor het nagaan van referenties ontvang je tijdens de sollicitatieprocedure van P&O.