Coördinator Financiële Administratie – Enschede

Waar ga jij aan de slag?

Voor deze functie zoeken wij een ervaren Finance Professional met leidinggevende ervaring en een ‘stevige’ persoonlijkheid. Die draagvlak weet te creëren in het team om samen op een gestructureerde manier processen te optimaliseren.
Weet jij collega’s te enthousiasmeren en in hun kracht te zetten? En ze coachend mee te nemen in een optimalisatieproces? Voor De Twentse Zorgcentra zijn wij op zoek naar een ervaren Coördinator Financiële Administratie.

Als Coördinator Financiële Administratie heb jij de regie in de uitvoering van de financiële administratie en ben je verantwoordelijk voor het borgen van een correcte administratie binnen gestelde deadlines. Je geeft functioneel leiding aan en coacht een team van 8 medewerkers. Daarnaast adviseer jij de manager FC&I ten aanzien van het financieel beleid en de uitvoering daarvan. Je signaleert problemen en rapporteert over mogelijke oplossingen.

Wie is De Twentse Zorgcentra?
De Twentse Zorgcentra is de grootste aanbieder van zorg- en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking in Twente. Ruim 1900 cliënten maken gebruik van uiteenlopende vormen van zorg- en dienstverlening, die direct of indirect geboden wordt door 2400 medewerkers en meer dan 600 vrijwilligers. De financiële administratie is onderdeel van het organisatieonderdeel Finance, Control & Informatievoorziening (FC&I). Als Coördinator Financiële Administratie rapporteer je aan de Manager FC&I.

Wat krijg jij ervoor terug?
Als Coördinator Financiële Administratie krijg je een afwisselende senior functie waarin je samen met je team gaat werken aan het optimaliseren van processen om te komen tot de gewenste resultaten. Daarnaast ga je samen gave projecten oppakken en vormgeven. Jij kan jouw bijdrage gaan leveren als coach en financieel inhoudelijk kundig coördinator om je team in haar kracht te zetten en samen efficiënt en effectief te kunnen werken aan de gestelde doelen.

De functie van Coördinator Financiële Administratie is ingedeeld in FWG 55 (min. €2675,- / max. € 3948,- o.b.v.36 uur per week conform de CAO Gehandicaptenzorg). De arbeidsvoorwaarden zijn geregeld in de CAO Gehandicaptenzorg. Daarnaast hebben zij aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, de mogelijkheid tot thuiswerken, flexibele werktijden, studiefaciliteiten en korting op de zorgverzekering. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden. Verlenging behoort tot de mogelijkheden.

Wat ga jij doen?

  • De organisatie, planning en uitvoering van de financiële administratie coördineren
  • De werkprocessen van de financiële administratie verbeteren, ontwikkeling van mogelijk nieuwe processen en de implementatie ervan verzorgen
  • Bijdrage leveren aan de optimalisatie van rapportages en je participeert in werk- en projectgroepen
  • Functioneel leidinggeven aan 8 medewerkers binnen de financiële administratie
  • Analyseert en coördineert ontwikkelingen en wijzigingen op het gebied van wet- en regelgeving & financiële administratie en ziet toe op de naleving hiervan door de medewerkers
  • Je bent de sparringpartner en adviseur van de manager FC&I ten aanzien van financieel beleid en de uitvoering ervan; signaleert problemen en rapporteert over mogelijke oplossingen
  • Beheert en controleert het grootboek en de stambestanden
  • Je bewaakt, controleert en zorgt ervoor dat verschillende financiële rapportages worden opgesteld
  • Je verzorgt de fiscale aangiftes
  • Je treedt op als systeemeigenaar van het financieel administratief systeem (AFAS Profit en Pro-Active)
  • Je schakelt met diverse collega’s in de organisatie van salarisadministratie tot facilitair bedrijf als ook externe partijen als accountants, belastingdienst etc.

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • HBO werk- en denkniveau, in een administratieve en financiële richting aangevuld met een management opleiding en/of ervaring
  • Kennis van administratieve en financiële processen en het vermogen om financiële vraagstukken te analyseren en op te lossen
  • Op de hoogte van de trends en ontwikkelingen in jouw vakgebied
  • Ervaring in een leidinggevende functie
  • Gedegen kennis van MS Word en MS Excel
  • Stevige persoonlijkheid

Waar ben jij sterk in?

  • Proactief en je hebt durf!
  • Analytisch sterk
  • Zelfstandig, maar ook een teamplayer
  • Groepsgericht leidinggeven
  • Sociaal- en communicatief vaardig en probleemoplossend
  • Reflectie
  • Resultaatgericht en verantwoordelijk
  • Volharding en doorzettingsvermogen
  • Orde en structuur breng je van nature mee
  • Integer en betrouwbaar

Extra informatie

  • Aantal uren | 36
  • Een talentscan maakt onderdeel uit van de procedure.
  • De Twentse Zorgcentra is verplicht om van nieuwe medewerkers die van extern komen, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) in het bezit te hebben en een referentiecheck te hebben gedaan, alvorens een arbeidsovereenkomst wordt aangegaan. De aanvraag voor de VOG en de vraag om toestemming voor het nagaan van referenties ontvang je tijdens de sollicitatieprocedure van P&O.
  • De eerste sollicitatie gesprekken vinden op 18 februari plaats