Logo Opella in Ede

ICT Manager – Ede

Waar ga jij aan de slag?

Ben jij in staat de verbinding te leggen tussen de ambities van een domein overstijgende zorgdienstverlener en haar ICT-toepassingen? En vind jij je weg in een functie waar de uitdagingen in een snel veranderende digitale wereld groot zijn, maar de budgetten soms beperkt? Dan hebben wij een prachtige uitdaging voor jou in de functie ICT Manager bij Opella in Ede!

Wie is Opella?
Opella staat bekend als één van de beste zorgorganisaties op de zuidelijke Veluwe. De naam Opella betekent ‘kleine dienst’, maar zij willen ‘groot’ zijn in een uitstekende zorglogistiek met één focus: klantvolgend werken. Met zo’n 1.700 collega’s en 700 vrijwilligers levert Opella vele kleine diensten om daarmee een groot verschil te maken voor haar klanten. Mensen willen hun eigen leven leiden en Opella ondersteunt daarin met vakkennis en vanuit hun hart. Binnen de langdurige zorg biedt Opella de complete keten van thuiszorg tot en met revalidatie en herstel (GRZ) en services op het gebied van zorg, welzijn en wonen.

De afdeling Informatisering
Als ICT Manager sta jij binnen Opella aan het hoofd van de afdeling Informatisering. Deze afdeling bestaat uit zes mensen: drie applicatiebeheerders, twee informatieadviseurs en een projectmedewerker. Een groot deel van de infrastructuur/automatisering is echter ook uitbesteed en als ICT Manager ben je ook verantwoordelijk voor de aansturing van externe ICT-dienstverleners.

Als gevolg van de in 2019 herijkte informatiestrategie lopen er ondertussen al een aantal grotere projecten, waaronder rond het nieuwe HRM- en salarispakket, de infrastructuur, telefonie, werkplek en compliancy. Als ICT Manager kan jij dus vol aan de slag met een hoop uitdagingen met het oog op de toekomst!

Wat krijg jij ervoor terug?
Jij komt terecht in een uitdagende functie waar je vanuit jouw rol als kritische gesprekspartner, analist, vernieuwer én als aanjager een grote toegevoegde waarde kan hebben. Opella biedt hierbij een functie voor bepaalde tijd (twee jaar) en een dienstverband van 32-36 uur per week. Het salaris en de arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO VVT, functieschaal 60-65. Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring. Daarnaast biedt Opella een vakantie (8%)- en eindejaarsuitkering (8,3%).

Wat ga jij doen?

Als ICT Manager heb jij te midden van alle ‘kleine diensten’ de grote taak om de ICT-portefeuille te beheren. Als regievoerder op ICT-gebied stel jij hierbij het zorgproces centraal en realiseert met het zorgproces als vertrekpunt verbeterslagen op het gebied van informatisering. Als manager stuur jij het team Informatisering aan en bent daarnaast verantwoordelijk voor het informatie-, portfolio- en servicemanagement van alle geoutsourcete diensten. Jij bent daarmee verantwoordelijk voor de dienstverlening binnen alle ICT kavels, waaronder werkplek, telefonie, infrastructuur, zorgcommunicatie en domotica. Als ICT Manager maak je bovendien onderdeel uit van het MT van Opella.

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • WO werk- en denkniveau
  • Je bent goed op de hoogte van externe (technologische) ontwikkelingen en ontwikkelingen in wet- en regelgeving
  • Je hebt ervaring met procesoptimalisatie, project- en changemanagement

Waar ben jij sterk in?

  • Je haalt plezier uit het schakelen tussen strategie (de analyse) en de operatie (het doen)
  • Jij bent ondernemend, een zelfstarter en een aanjager
  • Jij bent een prettige gesprekspartner en een stevige persoonlijkheid
  • Jij houdt de grote lijnen stevig vast en stuurt op voortgang en resultaten
  • Jij kan goed omgaan met meerdere stakeholders met verschillende belangen en prioriteiten
  • Jij weet goed om te gaan met weerstand en weet dit op een effectieve manier om te buigen
  • Jij kan besluitvaardig en bedrijfsmatig handelen en bent hierin pragmatisch en daadkrachtig

Extra informatie

  • 32 – 36 uur
  • Een talentscan maakt onderdeel uit van de procedure
  • Jij kunt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overleggen