Lienesch logo - website

International Accountmanager – Haaksbergen

Waar ga jij aan de slag?

Creating fabrics is a way of life! Join that life!

Wij zoeken een International Accountmanager voor Lienesch in Haaksbergen.
Groei mee in deze uitdagende functie en word het gezicht van Lienesch!

Wie is Lienesch?
Lienesch is specialist in decoratieve, functionele en technische stoffen voor binnen zonwering en raamdecoratie. Lienesch staat voor kwaliteit. Op productniveau én op menselijk gebied. Bij Lienesch gelooft men dat de kwaliteit van haar mensen terug te zien is in de stoffen. Deze stoffen dragen het DNA van Lienesch en dat is iets waar zij bijzonder trots op zijn. Als International accountmanager bij Lienesch ben jij samen met twee sales supportmedewerkers het accountteam. Samen hebben jullie de verantwoordelijkheid voor een klantengroep en vormen jullie een team waar de klant op kan bouwen.

Je klanten zijn voornamelijk actief in de HOME markt, maar ook projectklanten (Lienesch FORM) kunnen deel uitmaken van het accountteam. Voor jou is dit geen enkel probleem, want je kent het klappen van de zweep als het gaat om accountmanagement. Relatiebeheer is een absolute drijfveer voor jou. Accountplannen maken en deze bewaken is voor jou niks nieuws. Je kunt goed omgaan met een omzet- en budgetverantwoording en je kunt jouw ideeën en plannen omtrent business development analytisch onderbouwen. Als International accountmanager ben je veel onderweg. Ruim 40% van jouw werktijd zal bestaan uit reizen door Europa en incidenteel ook daarbuiten. Voor de rest van de tijd ben je werkzaam op het hoofdkantoor in Haaksbergen of werk je vanuit huis.

Wat krijg jij ervoor terug?
Jij komt terecht in een ondernemende, familiaire en open cultuur met bijna 70 enthousiaste collega’s. Een omgeving waarin jij de ruimte krijgt voor jouw ambities en persoonlijke ontwikkeling. Naast een uitstekend salaris dat ligt tussen de € 3.500,00 en maximaal € 5.000,00 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (het uiteindelijke salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring) kan je rekenen op uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en voor de functie noodzakelijke hulpmiddelen zoals een bedrijfsauto, creditcard, PC, iPhone en iPad.

Wat ga jij doen?

  • Bezoeken van klanten en prospects
  • Maken en opvolgen van een Salesplan en Accountplannen
  • Samen met de klant een goede samenwerking opbouwen en verbeteren
  • Verantwoordelijk voor omzet, marge, marktaandeel en klanttevredenheid
  • Bijdrage leveren aan verdere professionaliseren van de salesorganisatie

Functie-eisen

  • Een HBO+ werk- en denkniveau
  • Een commerciële opleiding afgerond
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare, internationale ervaring met B2B-klanten
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Goede kennis van Duits is een pré
  • Ervaring met het opstellen van forecasts en pipe-line management
  • Kennis van ERP-, CRM- en MS Office-programma’s.

Waar ben jij sterk in?

  • Je bent ambitieus, toegankelijk en representatief
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel: beloven wat je kan en doen wat je belooft
  • Je ziet het verschil tussen ‘klantgericht’ en ‘klant gezwicht’ en handelt hiernaar
  • Je bent stressbestendig en flexibel: je past in een ‘organisatie in verandering’

Extra informatie

  • Een talentscan of assessment maakt mogelijk onderdeel uit van deze procedure