Logistics | Customer Relationship Manager – ALMELO

Waar ga jij aan de slag?

Wil jij werken in een dynamische, internationale en technische omgeving en vind je het leuk om je bezig te houden met vraagstukken en het logistieke proces bij onze klant? Ga dan aan de slag als Logistics | Customer Relationship Manager!

In deze functie ben je mede verantwoordelijk voor de grootste klant van onze opdrachtgever in Nederland en Amerika. Je bent dagelijks in gesprek met de klant, coördineert en volgt intern de voortgang qua leveringen, nieuwe aanvragen en andere klant gerelateerde vraagstukken. Je maakt deel uit van het Key Account Team en het is jouw uitdaging om de klant te bedienen. In totaal werken er circa 300 mensen bij deze organisatie (wereldwijd), op jouw vestiging in Almelo werken zo’n 180 mensen.

Wat krijg jij ervoor terug?
Naast een mooie uitdaging binnen een jonge en dynamische organisatie, bieden zij jou uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 8,33% eindejaarsuitkering en 8% vakantietoeslag.

Wat ga jij doen?

  • Integraal relatiemanagement; het waarborgen van de klanttevredenheid
  • Logistiek sturen en informeren van de interne organisatie d.m.v. het in kaart brengen van de klantaanvraag en communicatie met klanten
  • Ontvangen, bespreken en afhandelen van klantenorders
  • Analyseren en interpreteren van bestelhistorie en toekomstverwachtingen van de klant en vertalen naar een lange termijn prognose
  • Ondersteunen bij het opstellen van contracten
  • Ondersteunen van de wensen, behoeften en problemen van de klant door het maken van een probleemanalyse en het bedenken van oplossingen i.s.m. verschillende disciplines
  • Prijsberekeningen maken en het uitbrengen van offertes
  • Begeleiden van klantprojecten naar de interne organisatie
  • Je gaat deelnemen in interne projectteams als “Voice of the Customer”

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • Afgeronde HBO/WO opleiding, richting Logistiek, Technische bedrijfskunde of soortgelijk
  • Affiniteit met fijnmechanische techniek
  • Goede relationele, communicatieve en adviserende vaardigheden
  • Je bent organisatie bewust en weet de vertaalslag te maken naar de interne organisatie
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, kennis van de Duitse taal is een pré

Waar ben jij sterk in?

  • Je hebt een commerciële instelling en hebt gevoel voor prioriteiten en kansen.
  • Je hebt goede onderhandelingsvaardigheden en jouw persoonlijke benadering zorgt voor een goede klantrelatie
  • Je bent flexibel, proactief en werkt gestructureerd
  • Als echte teamplayer ben je in staat om collega’s van alle disciplines mee te nemen in het vervullen van de behoeften van de klant.


Extra informatie

  • Uren | 40