Logo FC Twente

Marketing en Communicatie Manager – Enschede

Waar ga jij aan de slag?

Ben jij een merkbouwer met passie voor je vak, pragmatisch ingesteld en heb jij een gezonde dosis energie? Stroop jij graag je mouwen op en ben je tegelijkertijd in staat richting te geven aan de marketing en communicatie strategie, het ontwikkelen van nieuwe concepten en het opbouwen van in- en externe partnerships?

Dan ben jij dé Marketing en Communicatie Manager voor FC Twente!

Wie is FC Twente?
Sinds de oprichting in 1965 is FC Twente dé voetbalclub van Oost-Nederland. Een club van én voor de mensen, waar iedereen trots op kan zijn, van supporters tot sponsors en van medewerkers tot vrijwilligers. De spelers op het veld zijn het meeste in beeld, maar FC Twente is meer dan alleen de eerste selectie. Dagelijks zet een groep medewerkers zich met hart en ziel in voor de verschillende onderdelen binnen de club. FC Twente is een ambitieuze club. Een club die kansen ziet, schept en benut met een betrokken en professionele organisatie, gebruikmakend van de kracht van de regio. Een club van saamhorigheid en echt Twents Noaberschap.

Heb jij passie voor marketing & communicatie, affiniteit met voetbal en voel jij je thuis in Twente? Dan wil je echt voor deze prachtige organisatie werken!

Wat krijg jij ervoor terug?
Je komt te werken in een zeer dynamische en uitdagende omgeving. Naast een passend salaris biedt FC Twente vooral ruimte voor eigen inbreng en initiatief. Je werkt in een team van bevlogen professionals die gericht zijn op het terugbrengen van de club naar het niveau waar het thuishoort!

Wat ga jij doen?

  • Ontwikkelen van geïntegreerde ATL en BTL campagnes, content strategie, communicatieconcepten en -uitingen binnen de merkkaders van FC Twente
  • In nauwe samenwerking met de collega’s van de afdeling Commercie, Fanstore, Meetings & Events en Ticketing ontwikkel je nieuwe, innovatieve concepten gericht op het behalen van commerciële doelstellingen
  • Opbouwen en interne en externe partnerships
  • Inspireren, motiveren en ontwikkelen van je collega’s op de afdeling Marketingcommunicatie en je geeft richting en sturing als dat nodig is
  • Je rapporteert aan de Manager Commerciële Zaken

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • Afgeronde HBO | WO opleiding richting Marketing
  • Tenminste 10 jaar werkervaring in competitieve Marketing/Communicatie omgeving
  • Bewezen succesvol in het ontwikkelen van nieuwe marketingconcepten, bij voorkeur in sport- en/of entertainmentindustrie
  • Een mooi track record in het bouwen en neerzetten van een sterk merk, effectieve content en campagnes
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Goede beheersing van de Engelse en Duitse taal
  • Je bent een voetballiefhebber, je bent vanuit deze functie ook regelmatig aanwezig bij thuiswedstrijden en club-events

Waar ben jij sterk in?

  • Jij hebt passie en lef!
  • Door jouw energie krijg jij mensen in beweging
  • Jij bent pragmatisch en beschikt over inlevingsvermogen
  • Jij voelt je thuis in een dynamische omgeving
  • Jij bent een conceptueel denker en hebt de grote lijnen altijd duidelijk in beeld
  • Jij bent een stevige en nuchtere persoonlijkheid
  • Jij bent toegankelijk en een echte verbinder
  • Jij hebt zeker geen 9 tot 5 mentaliteit

Extra informatie

  • Aantal uren | 40
  • Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure