Senior Digital Marketeer – Lochem

Waar ga jij aan de slag?

Is pionieren jouw passie en loop jij voorop in digitale ontwikkelingen? Grijp dan deze kans om de digital marketing van Legamaster internationaal van de grond af aan op te bouwen!
Als Senior Digital Marketeer zet je de lijnen uit, stuurt mensen functioneel aan en behoudt gedurende het gehele proces de regie.

In deze uitdagende nieuwe functie Senior Digital Marketeer bij Legamaster ben jij verantwoordelijk voor het optimaal opzetten en vormgeven, de strategische sturing en de performance van digital marketing. Jij maakt inzichtelijk wie de klant is en waar die zich bevindt. Jij weet exact wat de klant nodig heeft, zelfs als ze daar niet expliciet om vragen. Jij weet de klantvraag om te zetten naar concrete marketingacties waardoor leads gegenereerd kunnen worden.

Wie is Legamaster?
Legamaster is de visuele communicatiedivisie van Edding AG, de toonaangevende fabrikant van hoge kwaliteit markers en schrijfwaren. Al meer dan 60 jaar is Legamaster actief bezig met het aanpassen van haar collectie aan de meest recente trends en ontwikkelingen in communicatietechnologie. Ergonomie, duurzaamheid, innovatie, kwaliteit en een aantrekkelijk functioneel ontwerp kenmerken daarbij de visie van de organisatie.

Het marketing team
Als onderdeel van het bredere marketing team werk je voornamelijk samen met de International MarCom & PR-manager. Bovendien heb je regelmatig contact met de Product Marketing & Sales Teams om de digitale strategie en de bijbehorende commerciële kalender (mede) te creëren en te monitoren. Voor de uitvoering van jouw plannen ben je in staat om een sparringpartner te zijn voor externe creatieve en technische bureaus.

Wat krijg jij ervoor terug?

  • Een internationale werkomgeving
  • Innovatieve producten die van het begin tot eind ontwikkeld en vermarkt worden
  • Vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid om je eigen toko te runnen
  • Ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling
  • Goede werk | privé balans door flexibele indeling werktijden
  • Leuke, betrokken collega’s
  • Een activiteitencommissie die jou uitdaagt om je persoonlijk record op de mud run te verbeteren!
  • Een episch Kerstfeest waarna je op het werk kan herstellen door een ontspannende stoelmassage

Wat ga jij doen?

Jij gaat het merk Legamaster en haar productverhalen vertalen in boeiende digitale ervaringen, dit betekent:

  • Het ontwikkelen van een digital roadmap door visie op doelstellingen, scope identificering en budget bepaling en bewaking
  • De juiste balans creëren tussen creativiteit en commercie in de verschillende uitingen in de customer journey, waar jij vervolgens de passende voorzieningen voor creëert met als doel om kwalitatieve leads te genereren
  • Optimalisatie van de internationale websites
  • Optimalisatie van online campagnes, social media kanalen, e-mailcampagnes, en content syndicatie
  • Coördinatie van de continue UX optimalisatie van de websites
  • Leiden van digitale cross-channel/cross-departmental initiatieven
  • Briefing, planning en uitdaging van de interne teams en externe bureaus
  • Online monitoring van waarde creatie en rapportage van periodieke analyses/evaluaties

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • HBO | WO niveau, bijvoorbeeld richting Marketingcommunicatie of Digitale Marketing
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie of bureau ervaring
  • Door je werkervaring beschik je over (ruime) ervaring met het opzetten van nieuwe online marketingkanalen en heb je kennis van on- en offline methoden voor leadgeneratie (voor jou kennen begrippen als Sales Funnel en Marketing Automation geen geheimen)
  • Algemene kennis van het efficiënt inzetten van SEO, Google Adwords, Facebook- en LinkedIn-advertenties, retargeting, weergave, affiliatie, analyse of attributie
  • Uitstekende kennis van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Je bent een digital native, intrinsiek geïnteresseerd in en verstand van digital marketing

Waar ben jij sterk in?

  • Je bent een onafhankelijke en gestructureerde digital marketeer met oog voor detail
  • Je kunt verschillende cross functionele/internationale digital campagnes managen
  • Je bent een leider op gebied van digitale best practices en je wijze van benadering
  • Je bent zelfstandig, ondernemend en creatief
  • Je bent data gedreven en je hebt sterke analytische vaardigheden
  • Je bent empathisch en overtuigend

Extra informatie

  • Aantal uren | 40 | In overleg zijn een flexibele urenverdeling- en inzet per week en thuiswerken mogelijk.
  • Recruiter | Nanda Geurts