Servicedesk Engineer – Lemelerveld

Waar ga jij aan de slag?

Krijg jij energie van klantcontact, technologische oplossingen en help je graag mensen met IT-vraagstukken? Dan zoeken wij jou voor de functie Servicedesk Engineer bij dit Microsofthuis met locaties in Lemelerveld, Deventer en Son.

Voor de locatie van Unica ICT in Lemelerveld zoeken wij iemand die graag mensen helpt, ondersteuning wil verlenen en de klant op de eerste plaats zet. Bij deze organisatie houden ze niet van belscripts, maar lopen ze voorop met nieuwste technologieën en is er veel ruimte om te groeien in de richting die jij wilt!

Jij bent het eerste aanspreekpunt voor klanten, die zich qua branche met name in de automotive, techniek, zorg, logistiek en finance zitten. Zo’n 50%-60% van de tickets worden in de eerstelijns opgelost en er wordt gewerkt met weekplanningen. Momenteel werken er zo’n 20 mensen op deze skilled servicedesk en is er ruimte voor nieuwe collega’s. Vanuit jouw rol verleen je middels meerdere kanalen ondersteuning aan klanten om hen zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Belangrijk hiervoor is dat je afspraken nakomt, klantgericht bent, een goede dosis IT-vaardigheden bezit en de samenwerking met collega’s opzoekt!

Wie is Unica ICT?
Al meer dan 25 jaar vertalen ze hier marktontwikkelingen naar effectieve ICT-oplossingen. Het “wij-gevoel” is hier erg sterk en met een hecht team wordt er gewerkt aan complexe vraagstukken op gebied ICT-infrastructuren. Ze zijn marktleider in Oost-Nederland en ontzorgen klanten in de complete ICT-keten, van het leveren tot het implementeren, onderhouden en beheren van infrastructuren. Wat ze doen is complex en dat kunnen ze omdat men goed samenwerkt met elkaar. Er heerst een informele cultuur, iedereen staat voor elkaar klaar en je kunt altijd vragen stellen.

Inmiddels bestaat het totale bedrijf uit zo’n 250 mensen en zijn ze groeiende. Ondanks de grootte is de organisatie plat en alles is bespreekbaar. In Lemelerveld wordt gezamenlijk geluncht en word je dagelijks door 3 dames in de watten gelegd met omeletjes, verse broodjes en soepjes. Jaarlijks zijn er uitjes vanuit de specifieke afdelingen maar organiseert de personeelsvereniging met veel enthousiasme bbq’s, paintballen of attractieparkbezoekjes waarbij het hele gezin welkom is.

Wat krijg jij ervoor terug?
Een uitdagende functie bij een gerenommeerd en innovatief Microsofthuis waar je met de nieuwste technologieën werkt en waar je mooie uitdagingen en een hecht team vindt. Het is een bedrijf waar je veel vrijheid hebt in wat je wilt- en kunt oppakken. Er zijn binnen Unica ICT mooie uitdagingen en tal van doorgroeimogelijkheden. Zo’n 40% van de Servicedesk Engineers is de afgelopen jaren doorgegroeid naar andere functies op gebied van techniek, service delivery of leidinggevend van aard. Technische kennis ontlenen ze hier niet alleen aan certificaten. Aan werkervaring en persoonlijkheid wordt veel meer waarde gehecht. Uiteraard zijn er wel volop studiemogelijkheden om je te ontwikkelen op gebied van o.a. Office365 of Azure.

De arbeidsvoorwaarden waarop je kunt rekenen zijn een salaris passend bij je werkervaring, volop opleidingsmogelijkheden, 25 vakantiedagen +1 dag voor je verjaardag en +2 dagen als je niet ziek bent geweest, een goede pensioenregeling, collectiviteitskorting en een jaarcontract met uitzicht op een vast contract.

Wat ga jij doen?

  • Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor klanten
  • Je verleent middels verschillende kanalen ondersteuning op IT
  • Je bent de verbindende factor tussen de verschillende services die verleend worden én de klant
  • Je dompelt je onder in de nieuwste technologieën

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • Minimaal een MBO-4 afgeronde opleiding richting IT of aantoonbaar in combinatie met HBO- werk en denkniveau
  • Relevante ervaring met IT
  • Bij voorkeur minimaal 1,5 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Jij weet alles over ITIL
  • Je wilt jezelf blijven ontwikkelen op zowel technische als softe vaardigheden

Waar ben jij sterk in?

  • Jij bent empathisch, sociaal en communicatief sterk
  • Jij bent inlevend en bent een teamplayer
  • Jij begrijpt dat je druk maken het probleem niet sneller oplost
  • Jij beschik over een hulpvaardige en klantgerichte mindset

Extra informatie

  • Aantal uren | 32 – 40 uur
  • Je kunt een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen
  • Een Talentscan maakt onderdeel uit van de procedure