Teamlead Customer Service – Enschede

Waar ga jij aan de slag?

Weet jij op een stimulerende en ondersteunende manier sturing te geven aan een team van Customer Service medewerkers en Support Engineers? Wij zoeken een Teamleider die zelf ervaring heeft als Customer Service medewerker, zodat jij jouw team begrijpt en op de juiste wijze kan motiveren.
Herken jij jezelf hierin? Dan kom ik graag in contact met jou voor de functie van Teamlead Customer Service bij Fundaments in Enschede.

Wie is Fundaments?
Fundaments is een full-servicepartner in het ontwikkelen en leveren van hoogwaardige Cloudomgevingen. Fundaments biedt met name Cloud Infrastructuurdiensten voor de zakelijke markt en combineert dit met de Managed Services die ze vanuit het label Oxilion aanbieden. Vanuit dit label wordt dienstverlening aangeboden op gebied van domeinnaamregistratie en worden standaard hostingactiviteiten verzorgd. Fundaments levert klanten de infrastructuur waarop hun IT-omgeving gebouwd kan worden en vanuit Oxilion wordt dit beheerd. Zij zijn gevestigd in het hart van Enschede op loopafstand van het station.

Het team
Totaal bestaat deze club inmiddels uit zo’n 40 mensen. Fundaments groeit, er doen zich veel kansen voor en er zijn veel groeimogelijkheden. De cultuur kenmerkt zich door humor, laagdrempelige omgang met elkaar, heerlijke lunches (gehaktballen, snacks of soep, overigens niet alles in 1 week) en met name veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. Aan innovatie en creatieve ideeën geen gebrek! Want in deze organisatie wordt hier veel waarde aan gehecht, zo zien ze graag dat je 20% van je werktijd gebruikt om te innoveren, te leren en om nieuwe ideeën te ontwikkelen.

Het Support Team
Het team waarin je terecht komt bestaat uit vijf hardwerkende, betrokken en gezellige collega’s. Zowel de eerste als tweedelijns calls (telefonische en mail)tickets worden in dit team opgepakt. Het team heeft veel ervaring en weet goed hoe ze te werk moeten gaan. Wel is er behoefte aan iemand die hen sturing kan geven op een stimulerende en ondersteunende manier.

De aankomende tijd willen ze de klant meer eigenaarschap geven als het gaat om problemen oplossen en wordt er onder andere een online kennisbank gevuld om hierbij te helpen. Dit vraagt een andere manier van support leveren. Als teamlead ben jij verantwoordelijk om dit vorm te geven! Mocht je commerciële voelsprieten hebben, dan kun je hiermee ook zelf een visie vormen op het producten – en dienstportfolio!

Momenteel werken ze met een intern ticketsysteem, binnenkort vindt de migratie plaats naar Topdesk. Heb jij ervaring met dit ticketsysteem? Jouw mening & advies wordt enorm gewaardeerd!

Wat krijg jij ervoor terug?

  • Fundaments stimuleert de groei van medewerkers enorm, daarom krijg jij een persoonlijk opleidingsbudget dat jij in overleg mag besteden
  • Binnen de organisatie zijn er vele ontwikkelingsmogelijkheden zowel in de breedte als qua doorgroei
  • Jij krijgt een laptop van de zaak (Apple of Windows)
  • Een pensioensregeling & 25 vakantiedagen
  • Naast hard werken worden er gezamenlijke lunches en vrijdagmiddag borrels in hun eigen bar georganiseerd
  • Daarnaast organiseert de personeelsvereniging regelmatig leuke uitjes

Wat ga jij doen?

  • Jij bent verantwoordelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden van het supportteam en zorgt dat jouw team goed werk levert
  • Jij bepaalt en plant taken voor jezelf en het team
  • Jij draagt zorg voor de logische en efficiënte uitvoering van taken en controleert of de werkzaamheden daadwerkelijk uitgevoerd worden
  • Waar nodig stuur en spring jij bij in de uitvoering, dus ook jij pakt af en toe de telefoon en bent hier een voorbeeld in
  • Met jouw enthousiasme en ervaring zorg jij ervoor dat jij jouw team motiveert, begeleidt en beoordeelt, niet geheel onbelangrijk werk jij ook aan een prettige werksfeer
  • Jij staat echt ‘tussen’ de mensen, maar weet met het juiste overstijgende denkniveau het team te sturen
  • Jij krijgt veel vrijheid om te ‘bouwen’ aan het innovatievermogen van de organisatie

Wat wordt er van jou gevraagd?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Afgeronde opleiding richting IT is een pré
  • Werkervaring als Customer Service medewerker en idealiter een aantal jaren werkervaring als lead van een team
  • Werkervaring binnen de ICT-branche is heel mooi meegenomen!
  • Kom jij ook nog eens uit de wereld van hosting of Linux? Dan komen we heel graag met jou in contact!

Waar ben jij sterk in?

  • Jij bent stressbestendig en besluitvaardig
  • Jij hebt een creatieve manier van problemen oplossen en efficiency slagen maken
  • Jij bent een echte teamplayer & weet mensen te motiveren

Extra informatie

  • Aantal uren | 40 (in overleg minimaal 32)
  • Een talentanalyse maakt onderdeel uit van de procedure