Jouw rol als Manager service & Spareparts

Als Manager service & spareparts ben je eindverantwoordelijk voor alle aftersales activiteiten van onze klant. Jouw verantwoordelijkheid start direct na de overdracht van het door de klant getekende acceptatieprotocol. Je stuurt diverse teams aan in Nederland, de VS, Brazilië en andere regio’s.

Inhoud van de opdracht

De dienstverlening is nu voornamelijk reactief. De ambitie is om dit om te zetten naar een proactieve aanpak, te beginnen bij de groei van de verkoop van reserveonderdelen (spares).

Om deze transitie te realiseren, beschik je over aantoonbare ervaring met:

  • Het in kaart brengen van de installed base
  • Het analyseren van data om gaps en commerciële kansen te identificeren
  • Methodieken om via informatie-uitwisseling makkelijker de juiste onderdelen te identificeren
  • Beheer van en werkwijze rond safety stocks
  • Het structureren van afspraken met agenten (prijzen, commissies, orders, voorraden)
  • Werken met klanten- of agentenportalen
  • Training en begeleiding van personeel in proactieve verkoop van spares
  • Optimalisatie van het interne order-pick-pack-ship proces
  • Het realiseren van omzetgroei op basis van deze potentie

Commercieel dienstverleningsportfolio

Daarnaast breng je structuur aan in het complete dienstverleningsportfolio en zorg je voor een heldere commerciële propositie richting klanten. Dit omvat onder andere:

  • Helpdeskondersteuning
  • Producttrainingen
  • Procestrainingen & consultancy via de Pas Reform Academy
  • Preventief onderhoud (SmartCare)
  • Upgrades, inspecties en uitbreidingen
  • Commerciële vertaling van interne kennis over het broedproces naar waardevolle klantoplossingen

Kennismanagement

Omdat de dienstverlening sterk kennisgedreven is, verwachten we dat je – in nauwe samenwerking met R&D, Operations en Sales & Service – een effectief systeem ontwikkelt waarin cruciale kennis over spares en diensten duurzaam wordt vastgelegd en beheerd.

Hans Aspect Ratio 1 1

Wil je meer weten over deze interim opdracht? Of wil je je carrière bespreken?

Hans Ruiterkamp

Het interim proces in het kort

Eqib 01564 1 Scaled Aspect Ratio 3 4

Jouw sollicitatie en CV worden doorgenomen

Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons een reactie op je sollicitatie.

Dsc01583 Scaled Aspect Ratio 3 4

Maak kennis met de Eqib Consultant

Ben je geschikt voor een opdracht? Dan stellen we je voor aan de werkgever.

Interim1 Scaled Aspect Ratio 3 4

Is er een match? Dan ga je op gesprek bij de werkgever

Goed gesprek gehad van beiden kanten?

Eqib Nieuwe Website 00186 2 Scaled Aspect Ratio 3 4

Gefeliciteerd met jouw nieuwe opdracht!

Wij komen regelmatig langs of hebben contact om te evalueren

Blijf op de hoogte van nieuwe kansen

Schrijf je in en ontvang een melding zodra er nieuwe vacatures geplaatst zijn. Zo mis je nooit jouw kans op de perfecte uitdaging!

Eqib Nieuwe Website 00186