
De Opkomst van de Chief AI Officer: Technologie en The Human Factor op C-Level
Inhoudsopgave
Bij Eqib krijgen we vaak de vraag: “Hoe vinden jullie toch de juiste kandidaten?” Dat is ons specialisme. Met behulp van geavanceerde tools, data en mensen (!) slagen we hier telkens in. Maar wat als recruitment niet jouw core business is? Hoe kun je op een laagdrempelige manier toch succesvol zijn in het vinden van nieuw personeel?
Het vinden van de juiste mensen kan een kopzorg zijn voor veel organisaties. Soms ligt de oplossing dichterbij dan je denkt: schakel je collega’s in. Zij zijn de beste ambassadeurs van jouw organisatie en kunnen een belangrijke rol vervullen in het versterken van jouw merk. Vooral in deze krappe arbeidsmarkt is werving via eigen medewerkers steeds belangrijker.
Eigen medewerkers kunnen potentiële kandidaten een eerlijk kijkje achter de schermen geven. Hoe is het écht om bij jullie te werken? Wat doe je concreet? Wat is de cultuur? Kandidaten willen echte verhalen van echte mensen horen. Geef daarom jouw ambassadeurs een prominente rol in de invulling van jouw werkgeversmerk.
Het inzetten van medewerkers als ambassadeurs heeft diverse voordelen:
Wil je je eigen mensen inzetten als merkambassadeurs? Pak het dan goed aan. Maak een plan wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat doen. Werk stapsgewijs en zorg dat je duidelijk communiceert wat je van je collega’s verwacht en vraag om input van de collega’s. Hoe zien zij jou als werkgever? Ga het gesprek aan en motiveer op die manier jouw medewerkers om hun rol als ambassadeurs te pakken. Er zijn veel voorbeelden op het gebied van employee advocacy, dus leer en doe vooral inspiratie op!
Hulp nodig om medewerkers in te zetten voor recruitmentdoeleinden? Bij Eqib helpen we klanten al 20 jaar met recruitmentoplossingen. Neem contact met ons op en ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen ondersteunen.