Je stapt het kantoor binnen en hoort dat een collega een nieuwe uitdaging heeft gevonden. Meteen rijst de vraag: “we moeten een nieuwe collega vinden, maar hoe?”. Of het nu gaat om uitbreiding, verandering of groei binnen je organisatie…. de zoektocht naar het juiste talent is dan een centraal thema. Hoe los je dat dan op?
Corporate of Incompany? De wervingspuzzel ontleed.
Het eerste waar je aan denkt: kunnen we dit met onze eigen Corporate Recruiter oplossen (als je die hebt natuurlijk) of niet? Hoe pakken we dit aan? Uitbesteden is misschien te kostbaar? Er is nog een andere optie, namelijk die van een Incompany of Inhouse Recruiter. Dat kan echt een gamechanger zijn voor specifieke uitdagingen binnen je wervingsproces.
Corporate vs. Incompany – Een vergelijking
De overeenkomsten
- Beide zijn meesters in sourcing, actief op zoek naar verborgen talent
- Relatieopbouw staat centraal; duurzame banden leiden tot succesvolle plaatsingen
De verschillen
- Corporate Recruiters kennen de organisatie als hun broekzak, terwijl Incompany Recruiters flexibeler zijn en snel kunnen inspelen op veranderende behoeften.
- Corporate Recruiters worden opgeslokt door andere werkzaamheden die weinig met talent sourcing te maken hebben en dat gaat ten koste van resultaat
- Incompany Recruiters brengen externe ervaring en inzichten mee, waardoor ze een bredere strategische rol kunnen vervullen.
- Incompany Recruiters hebben de beschikking over moderne recruitmenttools die bijdragen aan effectief recruiten
- Ze zijn proactief en resultaatgericht, met een scherp oog voor efficiëntie en effectiviteit.
De meerwaarde van Incompany recruitment
- Incompany Recruiters brengen een schat aan externe kennis en ervaring mee, waardoor ze waardevolle strategische partners worden.
- Incompany Recruiters beschikken (als ze onderdeel zijn van een bureau) over een groter netwerk en bereik in de arbeidsmarkt.
- Ze zijn in staat om niet alleen te werven, maar ook om advies te geven over bredere HR- en wervingsstrategieën en de profilering van je werkgeversmerk.
- Het is financieel aantrekkelijk en je hebt op voorhand duidelijkheid over de investering, het te verwachten resultaat en de besparing die het nog eens kan brengen.
Kies het juiste pad
- Analyseer nauwkeurig de behoeften van je organisatie.
- Betrek het team voor draagvlak in het recruitmentproces.
- Overweeg en onderzoek eens de inzet van een Incompany Recruiter voor specifieke uitdagingen.
- Investeer in een sterke relatie met je Incompany Recruiter voor optimale resultaten.
Om de juiste keuze te maken is het van belang goed te kijken naar wat je nodig hebt. Op zo’n manier dat de oplossing die je zoekt past bij waar je naartoe wilt. Op die manier kun je mensen die je aantrekt ook perspectief bieden en voorkom je dat iemand te vlot weer naar een nieuwe uitdaging vertrekt. Het binden en blijven boeien van je (nieuwe) medewerkers is dan misschien nog wel een grotere uitdaging voor de toekomst! Meer weten over hoe wij dit aanpakken voor onze klanten? Klik dan hier!
Optimaliseer je wervingsstrategie
Een Incompany Recruiter kan dus meer bieden dan alleen maar werving. Het is een strategische partner in je groeitraject.
Door te kiezen voor de juiste aanpak, je je wervingsuitdagingen van vandaag omzetten in successen van morgen. Kies slim, investeer in expertise en groei. Het betaalt zich terug!
Ben je na het lezen van deze blog benieuwd geworden en wil je meer weten over Incompany Recruitment? Klik dan hier!